top of page
Featured Posts

Waarom bloggen? Zes goede redenen om vandaag nog te starten.


Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft tegenwoordig een website. Het is het online visitekaartje voor een bedrijf. Helaas zie ik nog te veel websites die letterlijk gebouwd zijn als visitekaartje. Ze zijn namelijk veel te statisch. Er wordt naar gekeken als zijnde drukwerk. Hoe vaak lees je nog: "Hoera! Onze website is af". Maar een website is nooit af. Een goede website kenmerkt zich o.a. door 'beweging'. In de meeste websites zit gewoonweg te weinig beweging. Niet alleen slecht voor terugkerende bezoekers (want die keren naar verloop van tijd niet meer terug) maar ook Google houdt er niet van.

Beweging

Google is gek op beweging. Cliënten en prospects verwachten tegenwoordig meer van een website dan van een visitekaartje. Bloggen is één manier om beweging te krijgen in je website.

Branding

Een blog helpt je je bedrijf te profileren. Je hebt veel meer mogelijkheden om te laten zien over welke kennis je bedrijf beschikt en over wat voor ervaring je beschikt. Met een blog kan je je passie delen. Een blog leent zich ook beter dan website-teksten om ergens stelling over in te nemen. En het biedt je de mogelijkheid om invulling te geven aan 'storytelling'. Een techniek waarmee je je verhaal vaak veel beter over de bühne krijgt dan in website-teksten.

Vindbaarheid/SEO

Google houdt van blogs en door actief te bloggen geef je invulling aan 'search engine optimization' (SEO). Je vindbaarheid verbetert hierdoor. Door actief te bloggen biedt je veel meer content aan dan met een reguliere website. Je bent ook langer vindbaar vanwege de opgebouwde historie (het archief). Bloggen is voor de eeuwigheid. En daarnaast wordt er binnen Google vaak niet meer op één woord gezocht maar met een term bestaande uit meerdere woorden (long tail). Goede titels boven je blog zorgen daardoor ook voor een betere vindbaarheid in Google.

Kennis delen

Je bereik is met een blog veel groter dan het uitsluitend delen van je kennis via bijvoorbeeld een Nieuwsbrief. Door je blog te promoten in de social media en doordat anderen jouw bericht weer delen bereik je veel meer mensen. Je bent dus online aan het netwerken. Je blog kan functioneren als een 'conversation starter' en je werkt aan jouw reputatie in jouw vakgebied. En door je kennis pro-aktief te delen met je achterban zal je betere waarderingen krijgen in klanttevredenheid en een grotere kans maken op het 'closen' van de deal bij prospects.

Leren door feedback

Met het krijgen van feedback kan je succesvoller worden. Co-creatie is een 'must' om tot excellente dienstverlening te komen of om de juiste producten op de markt te brengen. Met een blog geef je cliënten en prospects de mogelijkheid om je (gratis) van feedback te voorzien. Hoe mooi is dat?

Nieuwe cliënten

Bloggen is een mooie manier om prospects met je bedrijf te laten kennismaken. Ze krijgen niet alleen een betere indruk van je bedrijf maar de gegeven feedback is ook zeer waardevol bij het vormen van een opinie over jouw bedrijf, de dienstverlening en/of producten. En een aanbeveling door een cliënt is heel veel waard voor een prospect. Het kan net dat laatste duwtje zijn die hij/zij nodig had om met uw bedrijf in zee te gaan.

Zes goede redenen om vandaag nog te starten met bloggen, want het is technisch heel erg simpel en hoeft dus naast de tijdsinvestering voor het schrijven van een blog niet veel extra te kosten.

Recente berichten
Archief
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
bottom of page