Voor iedereen die het verschil wil maken
Strategie
Ik heb o.a. bij ABN AMRO Bank in de functie van Directeur Marketing & Segmenten de nieuwe strategie ontwikkeld. Volgens de Blue Ocean-aanpak van Chan Kim. Om tot echte vernieuwingen te komen. Maar belangrijker nog dan de methode van strategievorming is het proces. We hebben alle leidinggevenden betrokken, vele talenten, alle disciplines en last but not least veel 'keukentafel-gesprekken' met klanten en prospects gevoerd. Noodzakelijke ingrediënten voor echt draagvlak.
Positionering
Een Private Bank scherper gepositioneerd. Ik heb de klant centraal gesteld door de kleine schaal van Van Lanschot uit te vergroten. Je bankiert bij je eigen Private Banker. En niet bij een onderdeel van een grootbank. Hoe dan? Door o.a. voor elk kantoor een eigen site en een eigen relatiemagazine te ontwikkelen. Door de slag te maken van centrale marketing naar fieldmarketing. Daardoor voelt je bank persoonlijker aan en voel je je als klant minder een nummer.
Innovatie
Als Programmamanager bij een grootbank het kanaal Telefonie ontwikkeld. Alle managementaandacht was gericht op kantoren en Internet. Het belang van telefonische dienstverlening op de kaart gezet. Kwaliteit van de gesprekken verbeterd. Van transactiekanaal naar servicekanaal. Kwaliteit van de dienstverlening gedurende 1-jarig durend programma sterk verbeterd door de interactie met de klant zo in te richten dat de verwachtingen keer op keer werden overtroffen.
Communicatie
Voor meerdere opdrachtgevers totale pallet aan diensten op het gebied van communicatie overgenomen. Van simpel drukwerk tot communicatiestrategie. Door met STUDIO HUIGEN in zee te gaan kunt u afscheid nemen van uw huidige reclamebureau.
Multimedia aanpak
STUDIO HUIGEN heeft voor vele klanten kostenefficiënt en effectief exposure opgebouwd met behulp van een onderscheidende multimedia aanpak. Websites gebouwd, logo's/huisstijlen ontwikkeld, content gegenereerd in tekst en beeld (zowel foto's als video's), iPad-brochures, salespitches, ezines (digitale magazines) en ouderwets drukwerk (flyers, brochures, kwartaalmagazines, standinrichting, felicitatiekaarten, etc.).
Video
Van corporate video tot uitnodiging voor een klantenbijeenkomst. Denkt u wel na over de impact die een video maakt in vergelijking tot een 'platte' mail? Voor vele opdrachtgevers met succes video toegevoegd aan hun exposure. Zonder video bestaat u niet voor vele potentiële klanten! Youtube is wereldwijd qua grootte zoekmachine #2 en wordt meer en meer gebruikt.
